Tags

, , ,

Bez względu na to, co sprzedajesz, jest jeden czynnik, który zawsze i wszędzie pomoże Ci sprzedawać więcej. Tym czynnikiem jest wiedza, oraz Twoja zdolność do pokazania, że nią dysponujesz.

wystąpienia publiczneJeśli jesteś widziany jako osoba mająca wiedzę, pomaga Ci to sprzedawać w każdej branży. Dlaczego tak jest? Przede wszystkim mówisz wtedy w sposób pewny siebie, bez cienia wahania. Twoje rozmowy sprzedażowe są więc bardziej płynne. Klienci widzą, że swobodnie odpowiadasz na wszystkie ich pytania. Jeśli pokażesz naprawdę dogłębną znajomość tematyki, to możesz bardzo szybko zbudować dużą wiarygodność w ich oczach. Czują się wtedy bardziej komfortowo i bezpiecznie, kiedy podejmują decyzję o zakupie.

Wiedza pozwala Ci także przygotować się do prezentacji sprzedażowej w znacznie lepszy sposób. Jeśli osoba ma małą wiedzę, to często prowadzi spotkanie w sposób chaotyczny, albo taki, który nie jest logiczny z punktu widzenia klienta. Sam sprzedawca może uważać, że wszystko w jego prezentacji jest poukładane i spójne logicznie, ale klient będzie miał wrażenie chaosu, będzie zmieszany, będzie przytłoczony informacjami lub będzie czuł, że nie uzyskał odpowiedzi na najważniejsze swoje pytania.

Jeśli z kolei handlowiec ma dogłębną wiedzę, to łatwiej potrafi dostosować prezentację do odbiorcy. Ponieważ sam ma wszystkie informacje poukładane w głowie, potrafi je również przekazać w taki sposób, że i rozmówca wie o co chodzi. Taki znający się na rzeczy sprzedawca może nawet zrobić dobrą prezentację, (czy wystąpienie publiczne dla klientów) praktycznie bez przygotowania (choć nigdy nie jest to zalecane, ale czasem konieczne). Dla sprzedawcy pozbawionego rozległej wiedzy, zakończyło by się to katastrofą.

Wiedza pomaga sprzedawać, ponieważ czyni nas ekspertem w oczach potencjalnego klienta. Pozwala to znacznie przyspieszyć cały proces handlowy. Wszelkie stadia rozmów związane z budowaniem zaufania i wiarygodności przebiegają dla sprzedawcy-eksperta znacznie szybciej.