Tags

, ,

Nikt nie jest nieomylny, każdy człowiek ma jakieś wady. W niektórych przypadkach takie wady tylko i wyłącznie przeszkadzają, dlatego też powinno się pracować nad ich poprawą bądź wyeliminowaniem. W tym artykule chciałbym przedstawić najczęstsze błędy, które popełniają osoby będące na początku kariery sprzedawcy.

sprzedażPierwszym, podstawowym błędem, który jest popełniany przez nowych sprzedawców jest zła ocena konkurencji. Większość osób działających w biznesie, ma bardzo silną tendencję do przeszacowywania swojego udziału w rynku i niedoceniania konkurencji. Oczywiście dotyczy to nie tylko osób początkujących, ale u nich ta tendencja jest silniejsza.

Rzadko która osoba zdaje sobie sprawę, jak bardzo ważna jest kwestia badania rynku. Dzięki nim możemy dowiedzieć się wszystkiego na temat opłacalności całego interesu. Tutaj niezwykle pomocna bywa analiza raportów podsumowujących roczne trendy w danej branży. Wielu początkujących handlowców nigdy tego nie robi.

Podczas sprzedaży produktu czy usługi powinniśmy zdecydowanie być pewni siebie, wiarygodni i rzetelni. Początkujący handlowych często mają wiele do nadrobienia na tym polu, szczególnie jeśli chodzi o umiejętność budowania wiarygodności. Pewna asertywność w tym przypadku jest jak najbardziej wskazana. Dzięki poczuciu własnej wartości, a także wartości reklamowanego towaru, jesteśmy w stanie szybko wzbudzić zaufanie w naszym potencjalnym kliencie.

Nowi sprzedawcy podczas pierwszych rozmów z klientem często nie potrafią w odpowiedni sposób przedstawić zalet oferowanego produktu. Myślą oni zazwyczaj bardziej kategoriami samego produktu, niż potrzeb klienta, które on zaspokaja. Jest to bardzo ważny element w całej układance, ponieważ klient ocenia produkt na podstawie zachowania samego sprzedawcy. Jesli on nie przekaże określonych zalet odpowiednio umiejętnie, to dla klienta jest tak, jakby ich nie było.