Tags

, , ,

Ponieważ coraz więcej osób szuka różnych produktów w Internecie, pozycjonowanie stron internetowych staje się coraz popularniejszą formą szukania klientów.

Oczywiście jest to usługa, która pozwala sprzedawać więcej. Warto jednak wiedzieć, że dobra strategia pozycjonerska nie jest wcale czymś łatwym do opracowania, prostym i oczywistym. Naprawdę nie wystarczy po prostu ‘walić linkami’ w naszą stronę w myśl zasady, że ‘im więcej tym lepiej’. W skrajnych przypadkach, gdy ktoś w ogóle nie ma żadnej strategii, takie postępowanie (kupowanie ogromnych ilości linków na aukcjach i forach) może doprowadzić wręcz do spadku pozycji strony w rankingu wyszukiwarki, a nawet do tzw: filtra, czyli bardzo dużego spadku (na przykład o pięćset pozycji w dół).

pozycjonowanieTaki filtr ma na szczęście charakter czasowy, jednak myślę, że nie jest to wielkim pocieszeniem dla przedsiębiorców, którzy z dnia na dzień stracili większość potencjalnych klientów i ich biznesy po prostu przestały funkcjonować. Nigdy nie wiadomo dokładnie ile taki ‘filtr’ będzie trwał – może być to miesiąc, a może być to pół roku. Warto więc z rozwagą podchodzić do tego rodzaju promocji w Internecie.

Najważniejszą więc rzeczą, którą możemy zrobić, jest dobra analiza naszej strony, jej słabych i mocnych stron. Wiele informacji można pozyskać za darmo, choćby korzystając z narzędzi dla webmasterów Google, które pokazują szczegółowe informacje o naszej stronie i tym, jak widzą ją wyszukiwarki. Możemy również w podobny sposób przyjrzeć się stronom konkurencji, by porównać, gdzie mają one przewagę nad naszą witryną. Taka analiza pozwoli nam na wypracowanie przemyślanej strategii, która będzie skuteczna i pozbawiona ryzyka negatywnych ‘skutków ubocznych’.